ABD DEVİ KOFMUŞ

"Evvel zaman iken, deve tellal iken, saksağan berber iken… Ben anamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken. İp koptu, beşik devrildi. Anam kaptı maşayı, babam kaptı meşeyi, döndürdüler dört köşeyi. Dar attım kendimi dışarı…" Masal Tekerlemesi


MASALLARDAKİ ÇARESİZ DEVLER GİBİ
Amerika’nın Milli Geliri 21 Trilyon Dolar.
Öfkelendiği zaman dünyayı yangın yerine çevirme gücü var.
Afganistan, Irak, Suriye, Libya, Filistin… milyonlarca kişinin doğrudan ya da dolaylı olarak katili.
İkinci dünya savaşından sonra dünyanın en büyük devleti. 

Başkan Trump’ın kişisel imparatorluğu pek çok devletle boy ölçüşecek kadar büyük.
Trump’ın pervasızlığı Amerika’nın gücüyle birleşince; özellikle ekonomik alanda Amerika’nın; astığı astık, kestiği kestik.
Vergi salıyor, tehdit ediyor… Türlü manevralarla dünyanın emeğine çöküyor.
Bizim F-35, İran’ın nükleer hikayesi devede kulak kalır. 

Corona’yla birlikte bu cüssenin kof olduğunu hep birlikte gördük. 
Masallardaki çaresiz devler gibi kalakaldılar ortada.

Donald Trump’ın süreç içindeki açıklamalarını devin homurtuları olarak takip edebiliriz:


ÇOCUKLAR ÇALIŞIYOR
 “Çin'in çok yakında virüsü kontrol altına alacağına inanıyorum. Nisan ayında havaların ısınmasıyla koronavirüs de bitmiş olur.” 

“Çin ile yakından çalıştığımızı söyleyebilirim. Oraya en iyi uzmanlarımızı gönderiyoruz.
Virüsün Çin'in ABD mallarını satın almasını etkileyeceğini sanmıyorum. Çin virüsü yok etmek için çok çalışıyor, biz de onlarla iletişim halindeyiz.” (11 Şubat 2020)

 “ABD'de koronavirüs kontrol altında. Tüm taraflar ve ilgili ülkelerle iletişim halindeyiz.”

"Hiçbir sorun yok, hepsi karantinaya alındı. Ve biliyorsunuz ki (koronavirüsü kontrol etmek) bu amaçla ve aşı elde etme çalışmaları için 2,5 milyar dolarlık fonu onayladım." (25 Şubat 2020)

 “Beyaz Saray'da bugün ABD Hastalıkları Kontrol Altına Alma ve Önleme Merkezi üyelerinin de yer alacağı bir basın toplantısı düzenleyeceğim.” (26 Şubat 2020)

"ABD'de risk oldukça az. 15 korona virüs vakası var, aşı çalışmalarımız da hızla ilerliyor. ABD bu virüse hazır" 

“Bu hastalık yayılırsa ne yapmamız gerekirse yapmaya hazırız. Ama ABD halkına karşı risk oldukça az.”

“Kongreden 2,5 milyar dolar fon istedik. Bunun yeterli olduğunu düşünüyoruz. Ancak Demokratlar, bundan çok daha fazlasını istiyor. Onlar daha fazla para istiyor, biz daha fazla şey yapacağız. Ne kadar para harcamak uygunsa o kadar harcayacağız. Umarım o kadar çok para harcamak zorunda kalmayız.”

“Şi(Çin Devlet Başkanı) çok çalışıyor. Çin'in bildirdiği rakamlara güvenebilirsiniz. Çin'de hastalığın yayılması bir nebze azaldı.”

“Birçok karantina merkezimiz var. Aşı çalışmalarımız da hızla ilerliyor.”

“Başkan Yardımcısı Mike Pence'i virüs konusunda görevlendirdiğimi buradan duyurmak istiyorum. Mike, uzmanlar, doktorlar ve virüsle ilgili olan kişilerle çalışacak ve bana rapor verecek.”

“Ellerinizi yıkayın, kendinizi temiz tutun. Zorunda olmadıkça, herkesle tokalaşmanız gerekmiyor. Etrafımda soğuk algınlığı ya da grip belirtisi gösteren olursa hemen uzaklaşıyorum. Bu virüse de tıpkı grip gibi davranın.”

" (Olası durumda maske siparişi verdiklerini ifade ediyor.) Belki de buna ihtiyacımız olmaz. Ama en kötü senaryoya da hazırlanıyoruz." (27 Şubat 2020)

 “Bugün büyük ilaç şirketleri ile Beyaz Saray'da aşı ve tedavi ile ilgili bir toplantı düzenleyeceğim. İlerleme kaydediliyor.” (2 Mart 2020)

BANA BİR ŞEY OLMA(Z)SIN ABİ
" (İtalya gibi bölgelere seyahatte dikkatli olun) Ancak dünyanın büyük bir bölümüne uçuş yapmak şu anda güvenli." (4 Mart 2020)

"Virüs nedeniyle haftalardır yüzüme dokunmuyorum. Bunu yapmayı gerçekten çok özledim." 

 “Bu tür bir şeyin ne zaman patlak vereceğini bilemezsiniz. Ama virüsle ilgili her şeye hazırlıklıyız.”

“ (Hafif atlatanlar verilerde görülmüyor) Bu insanları görmüyoruz. Eğer bu insanlar hesaba katılırsa, istatistikler daha iyi olur. Çünkü birçok kişi iyileşiyor” (8 Mart 2020)

 “Suudi Arabistan ve Rusya, petrol akışı ve fiyatları üzerine tartışıyor. Bu ve yalan haberler, borsadaki düşüşün nedenidir.”

“Grip nedeniyle her yıl 27 bin ila 70 bin Amerikan hayatını kaybediyor. Hiçbir şey kapanmıyor, hayat ve ekonomi yoluna devam ediyor. Şu anda ABD'de 546 teyitli Kovid-19 vakası ve 22 ölüm var. Bunu bir düşünün!” (9 Mart 2020)

 “Ben virüs testi yaptırmadım. Bunun büyük bir mesele olduğunu sanmıyorum. Test yaptıracaktım ama ortada bir neden göremedim, kendimi gayet iyi hissediyorum. Beyaz Saray doktoruyla görüştüm bunun için ortada bir sebep yok.”

"Grip nedeniyle sadece bu yıl 8 bin kişi öldü. Kovid-19'a bakıyoruz sadece 26 ölüm var. Bu iki rakamı karşılaştırın ama buna rağmen virüsü oldukça ciddiye alıyoruz." 

"Çok iyi iş çıkarıyoruz ve virüs bir şekilde gidecektir. Sadece sakin olun. Gemicilik, yolcu gemiciliği, hava yolları endüstrilerimizi korumak istiyoruz, bu çok önemli." (10 Mart 2020)

 “Dünyadaki en iyi bilim insanları, doktorlar ve hemşirelere sahibiz. Birlikte, koronavirüse karşı aşı geliştirmek, Amerika ve dünyada hayat kurtarmak için çalışıyoruz” (12 Mart 2020)

DURUM CİDDİ GALİBA
" (Olimpiyatları) İptal eder ve bir yıl sonra yaparlarsa, bunun olimpiyatları seyircisiz olarak gerçekleştirmekten daha iyi bir alternatif olduğunu düşünüyorum"  (13 Mart 2020)

 ‘’(50 milyar fon erişime açılacak.) Resmi olarak ulusal acil durum ilan ediyorum. Bunlar çok önemli 2 büyük kelime." 

"Kolektif bir eylem, ortak fedakârlık ve ulusal kararlılıkla virüs tehtidinin üstesinden geleceğiz."

“Ülkedeki tüm hastaneleri acil durum hazırlık planlarını devreye sokmaya ve böylece her yerdeki Amerikanların ihtiyacını karşılamaya çağırıyorum."

“ Gelecek hafta sonuna kadar 1,4 milyon test hazır olacak, bunların 500 bini hafta başında hazır bulunacak. Bu testler belirli yerlere dağıtılacak ve bunları pazar gecesi duyuracağız."

"Herkes virüs taşıyıcısı olabilir. Önümüzdeki 8 hafta oldukça önemli."

"Herkesin test yaptırması tamamen gereksiz. Bu günler de geçecek ve biz daha da güçlü olacağız. Bu süreçten çok şey öğrendik." 

“ (Görüştüğü Brezilya Devlet Başkanı’nda Kovid şüphesi üzerine) Ben endişeli değilim. Herhangi bir hastalık belirtim yok. Zaten Brezilya Devlet Başkanının da testi negatif çıkmış.”

“Büyük ihtimalle virüs testi yaptıracağım. Şu anda bir program üzerine çalışıyoruz.” (14 Mart 2020)

"(Kendisinin Covid19 Testi) Dün gece alıp laboratuvara götürdüler. Birkaç güne sonuçlanır. (negatif)"  (15 Mart 2020)

PİSİ PİSİNE GİTMESEK BARİ
 “Virüsle mücadele ederken, virüsün yayılmasını ve bulaşmasını önlemek için hepimizin kritik rolü var.”

“ABD'liler 10 kişiden fazla gruplar halinde bir araya gelmekten kaçınmalı. İnsanlar barlar, restoranlar, yemek yerlerinden uzak durmalı ve mümkünse seyahat etmemelidir.”

" (ABD’nin Kovid19 Aşı Testi) Bu tarihte en hızlı geliştirilen aşılardan biri."

“İyi bir iş çıkarırsak uzmanlar, virüsü yenmemizin temmuz ya da ağustosu bulabileceğini kaydediyor. Ne olacağını göreceğiz belki de daha uzun sürer.”

“Görünmez bir düşmanımız var (Kovid-19). Bir ay önce kimse böyle bir şeyi düşünmüyordu, hiç kimse. Daha önce de buna benzer şeyler yaşadık ve bu çok kötü. Bu çok bulaşıcı bir hastalık. Benim ana odağım, bu virüs sorunundan kurtulmak. Bunu başardığımızda diğer her şey rayına oturacaktır.” (17 Mart 2020)

 “Dünya gizli bir düşmanla savaş halinde. Kazanacağız.” (18 Mart 2020)

ÇAMURA YATARIM HA
 “Savunma Üretim Yasası’nı sadece Çin Virüsüyle mücadele etmek için, gelecekte gerçekleşebilecek en kötü senaryo durumunda yardım alabilmek için imzaladım. Umarım gerek kalmayacak ama bu koşullarda hepimiz birlikteyiz. Er ya da geç kazanacağız.” 

“Çin virüsü kaynağında durdurulabilirdi. Çin en başta dünyayı bilgilendirseydi bu salgın daha önce durdurulabilirdi.”

“Herkesten önce, Çin'den gelen kişilere yasak getirilmesi için çağrıda bulundum ama medya beni hemen ırkçı ilan etti. Halbuki o zaman bunu yapabilirdik.”

“Bu süreçte çok şey öğrendik. Evet şu anda ekonomide zorlu bir süreç var ancak bu iş bitince ekonomide çok daha güçlü bir şekilde geri döneceğiz.”

“FDA (Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi)'ya günü geçmiş bürokratik engelleri bir kenara bırakarak en hızlı şekilde çalışın diye talimat verdim.” (19 Mart 2020)

"Eyaletlere virüs ile mücadelede gelir sağlaması için yardım fonu açmayı düşünüyoruz." (20 Mart 2020)

DÜŞTÜĞÜMÜZ HALE BAK
 “İlk kez insanları çalışmaya değil, çalışmamaya davet ediyoruz. Dünya tarihinde ilk kez böyle bir şey oluyor. Sadece biz değil, diğer ülkeler de aynı şeyi yapıyor.”

 “(CIA uyardı haberleri)Tamamen yanlış bir haber. Bu, utanç verici. Burada sorun Çin. Onlar bize önceden bilgi verseydi ona göre adım atardık ama Çin çok ketum davrandı.” 

“Çin, New York Times, Washington Post ve Wall Street Journal'ı ülkeden attı, buna rağmen bizim gazetelerimiz yanlış haberlere devam ediyor. Bu haberler beni değil, gece gündüz çalışan kişileri küçük düşürüyor.”

“Ben geç kalmadım, aksine oldukça erken davrandım. Sınırları kapattığım için beni ırkçılıkla bile itham ettiler.”

“Bu virüs sorunu karşımıza çıkana kadar, dünya tarihindeki en iyi ekonomiye sahiptik.”

“Bugün Sağlık Bakanlığımız, ülkedeki sağlık çalışanları için yüz milyonlarca N95 maskesi siparişi verdi.” (21 Mart 2020)

"(Newyork, California, Washington) Bu eyaletlerin virüsle mücadelesine yardımcı olmak için bu bölgelerde ulusal muhafızları aktivite ettik." 

 “Ford, General Motors ve Tesla, ventilatör ve diğer metal ürünleri üretmeye başlıyor, hızlı olun.” (23 Mart 2020)

"(Covid19 Mücadele Kararnanesi) Bu kararname, Kovid-19'un önlenmesi ve tedavi edilmesi için hayati öneme sahip el dezenfektanı, maske, koruyucu ekipmanlar gibi kaynakların stoklanmasını ya da fahiş fiyatlara satılmasını engelleyecek."

"Virüse ilişkin rakamlar, kesinlikle daha da kötü olacak. Bunu en aza indirgemek için çalışıyoruz. Rakamlar elbette zaman içinde artacaktır ama günün birinde azalmaya başlar."

"Ülkenin normale dönmesi 3-4 ay sürmeyecektir."

” Ekonomiyi bir an önce açmayı düşünüyorum. Bu aylar sürmeyecektir. Virüse karşı alınan önlemlerin sonucunun, sorunun kendisinden daha büyük olmasını istemiyorum."

"Virüs New York gibi bazı noktalarda yoğun, buralarda virüse yakalananlara karantina uygulanır. Ama virüsten etkilenmeyen birçok yer de var. Niye bazı yoğun bölgeler için tüm ülkeyi kapatalım?" 

 “Devlet Başkanı Şi’yi sevsem ve Çin’e saygı duysam da size dürüst olacağım. Virüsün yayılımı sürecinde diğer ülkelerle bilgi paylaşmaması ve işbirliği yapmaması nedeniyle kendisine biraz bozuğum.”  (24 Mart 2020)

 “Ekonominin kötüleşmesi daha çok can alabilir. İnsanlar böyle zamanlarda intihara daha meyilli olurlar” (25 Mart 2020)

PARANIN NE ÖNEMİ VAR
 “ABD'nin büyük bir bölümünde hayat, diğer bölgelerden çok daha önce normale dönecek.
Birçok insan işine geri dönmek istiyor. Aceleyle bir şey yapmak istemiyorum. Bilim insanları ve kabine üyeleriyle tekrar görüşüp bir karara varacağız. Yine de bu önlemler ne kadar uzarsa, ekonomimiz o kadar kötüye gider.”

"(AB ve NATO) Bazıları bizden yararlandı. Bunlar bizim müttefiklerimizdi. Bizi oyuna getirdiler. Bizim ürünlerimizi ülkelerine almamak için belirli şartlar koydular."

“Diğer tüm ülkelerden daha çok sayıda test yapıyoruz. Ama yine de tüm ülkenin test yaptırmasına gerek yok. 350 milyon insan niye test yaptırsın?”

" 2 Trilyon Dolarlık Mücadele Paketi) Temsilciler Meclisini de bu paketi onaylamaya davet ediyorum. Paket Kongreden geçip masama gelir gelmez imzalayacağım." (26 Mart 2020)

"Çin çok şeyler yaşadı, virüsü çok iyi anladılar. Virüse karşı Çinle birlikte çalışacağız." (27 Mart 2020)

 “ (2.2 Trilyon Dolarlık Paket Onayı) Bir araya gelip, Amerika'nın çıkarlarını her şeyin üzerine koydukları için Demokratlar ve Cumhuriyetçiler'e teşekkür etmek istiyorum.” (28 Mart 2020)

Durum şu:


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MELEKLERİN İNTİKAMI

Irishman Çok Uzuuuuuuuuun!

OSMANLICA SARIŞIN ÇEKİK GÖZLÜLERİN İŞİ