LÜTFEN SOYUNUN !


Resmi toplantılarda erkekler neredeyse tek tip.
Partilerin grup toplantıları, siyasi toplantılar, kokteyller, açılışlar, galalar...
Her yerde koyu renk takım elbise, açık renk gömlek ve boyun bağı.

Bu yoğunluk ne kadar fazlalaşırsa o kadar rahatsız oluyorum.
Tek tipleşme bir yana ağır bir yabancılaşma kokusu geliyor burnuma.
Bu kıyafet kodunu neden bu kadar yaygınlaştırıyoruz?
Anlamıyorum.
Okullardaki çocuklara verilen kıyafet özgürlüğünü büyükler neden yaşayamıyor?

İtiraf etmeliyim, takım elbiseli ortamlara katıldığımda kendimi çıplak hissediyorum.
Öyle giyinmek pranga gibi geldiğinden çıplaklığı tercih ediyorum. J

Tam yazıyı yazarken etrafıma bir bakayım dedim.
Hemen ulaşabildiğim iletişim mecralarına bir göz attım.

ABD Başkanı Barack Obama,
TBMM’deki bütün erkek mebuslar,
Habertürk Yazarı Fatih Altaylı,
Mevlana Müzesi Güvenlik Görevlileri,
Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yldırım,
Eskimiş siyasetçi ve eski bakanlar: Egemen Bağış, Muammer Güler, Zafer Çağlayan, Erdoğan Bayraktar,
Avrupa İnsan Hakları Komiseri Nils Muiznieks,
Paralel Devlet Başkanı Fetullah Gülen’in Avukatı Nurullah Albayrak...

Peh...
Daha onlarca bilindik kişi aynı kodla giyinmiş.
Takım elbise, gömlek, gravat.
Ayaklarını görmedim, ama sanırım o da potindir. Siyahından...
Neden?
Neden siviller standart bir üniforma tercih ediyorlar?
Neden yükselen trend tek tipleşme?
Bilmiyorum ama bir an önce vazgeçsek iyi olur.

Tabi herkes temiz giyinsin, iyi giyinsin...
Tabi insanlar konumunu belirleyen bir takım simgeler taşısınlar.
Mesela, partili, bürokrat, milletvekili, vali, belediye başkanı vs... anlaşılabilir simgeler taşıyabilir.
Ama lütfen herkes aynı giyinmesin.
Lütfen çıkarın gravatları, soyunun takım elbiselerden.
Nefes alın, nefes alalım. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MELEKLERİN İNTİKAMI

Irishman Çok Uzuuuuuuuuun!

OSMANLICA SARIŞIN ÇEKİK GÖZLÜLERİN İŞİ