TIKLAMA ÇİFTLİĞİ, KANAL İSTANBUL


Click Farm. Tıklama çiftliği.
Sosyal Medya’daki skorları şişirmek için kurulan teknolojik çiftlikler.
Yazılım robotları ile de bu işi yapıyorlardı.
Bu biraz daha farklı.
Gerçekten hesaplar var. Gerçekten bu hesapların bağlı olduğu telefonlar var.
Hatta gerçekten tıklayanlar, takip edenler, beğenenler; işleri bunları yapmak olanlar var.
Kısmen doğal bir şişirme diyebiliriz. Çin işi.
Hesaplardaki anormal hareketleri sorgulayanlar, gerçek hesaplarla karşılaşıyorlar.

Click Farmların müşterileri iki sınıf.
Birincisi reklam müşterilerini aldatmak için bu yönteme başvuruyorlar.
Bir nevi teknolojik dolandırıcılık.
İkincisi ise içeriklerinin etkisini artırmak isteyenler.
Nasıl? Şöyle ki: sosyal medyada da takipçisi çok olan hesaplar, daha çok beğenilen paylaşımlar… popüler olanlar daha çok ilgi çekiyorlar.
Click Farm ile satın alınmış takip ya da beğeni kendisinin %60’ına varan oranlarda gerçek etkileşim alıyor. 
Mesela 10 bin sahte tıklama, 6 bin gerçek tıklama getiriyor. Sahte eylemler gerçek eylemleri tetikliyor.

Click Farm’ı öğrendikten sonra Türkiye’de bazı hesapların paylaşım yapar yapmaz binlerce beğeni, rt almasını şüpheli bir durum olarak görüyorum. 
Paylaşımın okunma süresi dolmadan on binlere varan beğeni ve rt alması gerçekten şüpheli bir durum. 
Ancak bu çokluğun gerçek kullanıcıları tetiklediği de vakıa.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı son günlerde Kanal İstanbul üzerine bir tartışma başlattı.
Kanalı istemediğini, yaptırmayacağını kamuoyuna ilan etti.
Bununla ilgili olarak siyasal, sosyal, akademik, medyatik çevresini harekete geçirdi.
Kanalın insanları kısır bırakacağına varıncaya kadar birçok iddianın serbest dolaşımla yayılmasını sağladı.
Dijital ortamlarda Kanal İstanbul; proje süreçleri tamamlanmış, toplumsal meşruiyet kazanmış, siyasal olarak karşı çıkanların muhalefet şerhi koyduğu bir konu olmaktan neredeyse çıktı.
Henüz gündeme gelmiş, siyasal rekabetin sonucunda uygulanıp uygulanmayacağı belli olacak yeni bir öneriye dönüştü.

İnternette arama yapanlar için Kanal İstanbul bir felaketin adı olmaya başladı. 
Neredeyse bilginin yegane kaynağı olan web platformlarında konuyu araştırdığınızda fotoğraf öyle görünüyor. 
Click Farm efektiyle kanal muhalifleri iyi bir dalga yakaladılar. 
Zira popüler olan, daha çok paylaşılan, daha çok beğenilen daha çok taraftar topluyor, toplayacak.

Kanal İstanbul iletişimi bu şekilde devam edecek olursa, kanal yapıldığında bile güçlü bir karşı propagandanın dayanağı olacak; kendinden başka rekabetlerin belirleyicisi kimliği kazanacak.

Çin dalgası büyük dalga.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MELEKLERİN İNTİKAMI

Irishman Çok Uzuuuuuuuuun!

OSMANLICA SARIŞIN ÇEKİK GÖZLÜLERİN İŞİ